معاون بازاریابی هلدینگ کاریزما از تاثیر نوآوری بر تنوع خدمات می‌گوید / متنوع‌سازی دارایی‌ها برای تسهیل سرمایه‌گذاری

دسته‌ها: |

تاریخ انتشار و ویرایش:

 گروه مالی کاریزما یکی از حامیان سومین رویداد ۹ ژانویه بود که در بخش نمایشگاهی رویداد نیز حضور داشت. این نهاد مالی اخیرا به حوزه توکنایز دارایی‌ها و صنعت بلاکچین ورود کرده است. در حاشیه این رویداد با حسین فرمانی، معاون بازاریابی هلدینگ کاریزما در این باره و سایر خدمات کاریزما گفت‌وگو کرده‌ایم.

بنابر صحبت‌های فرمانی،  گروه مالی کاریزما در چند سال اخیر سعی کرده نقش فعالی در حوزه مدیریت دارایی ایفا و راه‌حل‌های متنوعی را به اشخاص و کسب‌وکارها ارائه کند: «رویکرد کاریزما در بحث مدیریت دارایی ایجاد نوآوری و تعدد گزینه برای سرمایه‌گذاری است چراکه این نهاد مالی می خواهد پاسخگوی نیازهای کاربران در سطوح متفاوت باشد و ریسک‌های مدنظر آنها را پوشش دهد.»

 او با تاکید بر اینکه برای  کاریزما مهم است که کاربر محدود به گزینه‌هایی خاص نباشد توضیح داد: «در همین راستا برای اولین‌بار صندوق اهرمی را به بازار عرضه کردیم و این صندوق در کمتر از دو سال فعالیت به بزرگ‌ترین صندوق سهامی بازار تبدیل شده است. این رشد نشان‌دهنده استقبال بازار از نوآوری است.»  صندوق اهرمی کاریزما اولین صندوق بازار سرمایه است که امکان لوریج را بدون تشریفاتی خاص برای کاربران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و آنطور که فرمانی می‌گوید به این واسطه افراد می‌توانند با اتخاذ ریسک بیشتر، سود بیشتری را هم به دست آوردند.»

 او ادامه داد: «کاریزما همچنین صندوق تضمین را برای مردمی با ریسک‌پذیری پایین‌تر به بازار معرفی کرد. این اولین‌بار بود که در بازار سرمایه ایران، اصل سهام تضمین می‌شد و افراد می‌توانستند با ریسک کم در شرایط تورمی در بازار سهام کسب سود کنند.» فرمانی اعلام کرد که هدف اصلی گروه مالی کاریزما متنوع‌سازی دارایی‌ها و تسهیل سرمایه‌گذاری است.


کنترل ریسک در فضای دیجیتال


فرمانی معتقد است؛ لازمه راه‌اندازی ابزارها و قابلیت‌های متنوع به‌کارگیری تکنولوژی و نوآوری است: «کاریزما برای سرمایه‌گذاری همواره تکنولوژی را در نظر داشته است. در راستای تحقق این اصل اخیراً به سمت صنعت بلاکچین حرکت کردیم؛ چراکه ظرفیت‌های زیادی را برای این بازار متصوریم. تجربه در دو سال اخیر نشان داده که تا چه اندازه این صنعت می‌تواند در سطح جامعه فراگیر شود. حتی قشر جوان‌تر جامعه نسبت به بازار کرپیتو و صنعت بلاکچین بسیار مشتاق هستند. تمایل داریم به‌عنوان نهاد مالی از این پتانسیل استفاده کنیم تا گزینه‌های متعددی و شرایط آسان‌تری را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.»

به گفته فرمانی، در فضای دیجیتال بسیاری از محدودیت‌های سرمایه‌گذاری‌ فضای سنتی قابل رفع و ریسک قابل کنترل است تا مردم بتوانند به این واسطه بر دارایی اصیل و با اعتبار سرمایه‌گذاری کنند.

او در پایان صحبت‌هایش با اشاره به چالش‌های کاریزما با رگولاتوری برای هم‌افزایی دو بازار سنتی و دیجیتال گفت: «نقش اصلی رگولاتور ایجاد بستر امن برای سرمایه‌گذار است و برای همین اجازه سرمایه‌گذاری بر هر دارایی صادر نمی‌کند چون نمی‌خواهد به مردم آسیب وارد شود. در این نقطه نهادهای مالی وظیفه دارند، ملاحظات رگولاتوری را در نظر بگیرند اما رگولاتور هم نباید با اغراق در اعمال محدودیت جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال را از بین ببرد.»


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *