علی یوسفی در استودیو راه‌کار چهارمین رویداد ۹ ژانویه: همیشه دنبال تفاوت در بازار رقابت بودیم

تاریخ انتشار:

|

دسته‌:

استودیو راه‌کار همزمان با رویداد ۹ ژانویه در سالن ضرغام، با مصاحبه با مدیران و فعالان حوزه رمزارز، به تحلیل و بررسی چشم‌اندازهای آتی و چالش‌های موجود در این صنعت پرداخت. در این استودیو علی یوسفی، هم بنیان‌گذار کیف پول من بیان کرد که خرید بلیت هواپیما با رمزارز برای اولین‌بار در کیف پول من اضافه شد.

ایده تأسیس کیف پول من از کجا شروع شد؟

چند سال قبل که بازار تأسیس صرافی‌های رمزارز داغ بود، من با محمد طاهری و همسرم سعی کردیم با یک ایده متفاوت‌تر در این مسیر قرار بگیریم. کسی در این فضا ادعا نگه‌داری دارایی کاربر را نداشت و ما با عنوان کیف پول رمزارزی بالا آمدیم. در ۵ ماه اول در رنک گوگل رتبه ۱ را گرفتیم زیرا مردم دائم جست‌وجو می‌کردند که کیف پول ارز دیجیتال و خیلی زود جا افتادیم بین مردم. در ادامه دیدیم که مردم ارزهای خود را انتقال می‌دادند به پلتفرم‌های دیگر و خود کاربران پیشنهاد داند که ما خریدوفروش رمزارز نیز داشته باشیم و کارمزد کمتری بدهد و ما نیز به این سمت رفتیم.

چه دلیلی باعث شد به سمت سوپراپلیکیشن شدن در مسیر پیش بروید؟

بیشتر این اتفاق پیشنهاد مردم بود. ما ۳ سال قبل زمانی که ایده خرید بلیت هواپیما را آوردیم کسی حتی در پلتفرم‌های خارجی نیز این قابلیت را نداشت و بایننس ۱ سال و نیم پیش این ایده را اضافه کرد. البته متأسفانه جلوی این روال را گرفتند و در قسمت‌های مختلف ما خواستیم خلاق باشیم اما نگذاشتند و گفتند مثل بقیه کار کنید. به نظرم خیلی جذاب بود بلیطی که با شیبا ۲ میلیون گرفته شده الان ۲۰ میلیون شده و مردم درباره آن صحبت می‌کنند.

چه چالش‌هایی با رگولاتور تا به حال داشته‌اید؟

فکر می‌کنم این حوزه به‌قدری مبهم است و واقعاً ارتباط‌گیری همه با آن آسان نیست. مدام مشکل‌های مختلفی داریم و تغییرات یک‌شبه مثل مسدودی درگاه، محدودیت واریز و… چالش ماست. هر کسی نظر متفاوتی درباره این حوزه در لایه رگولاتوری دارد. مثلاً فتای تهران با فتای مشهد یا شهرهای دیگر اختلاف‌نظر دارد. مسدودی که شما می‌بینید بخشی از اقدامات غیرشفاف رگولاتوری است و در بطن موضوع مشکلات دیگری نیز هست.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *